ΖΩ...γραφίζω
Το θεραπευτικό πρόγραμμα ψυχοεκπαίδευσης
ΖΩ…γραφίζω αποτελεί μία θεραπευτική παρέμβαση που συνδυάζει την παροχή εκπαίδευσης με ψυχοθεραπευτικά στοιχεία
Tο πρόγραμμα ψυχοεκπαίδευσης ΖΩ...γραφίζω για παιδιά και οικογένειες έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από την κα. Παπακυριακού Μαρία (Ψυχολόγος MSc) και την κα. Γιαννουτάκη Ιωάννα (Λογοθεραπεύτρια MSc).
Τι είναι το πρόγραμμα Ζω…γραφίζω;
Το πρόγραμμα Ζω…γραφίζω απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 έως 12 ετών και αποτελεί μία θεραπευτική παρέμβαση που συνδυάζει την παροχή εκπαίδευσης με ψυχοθεραπευτικά στοιχεία. Στηρίζεται στις αρχές της Συστημικής Θεραπείας και της Θεραπείας Εστιασμένης στη Λύση. Το πρόγραμμα διαρκεί συνολικά 8 εβδομάδες.
Οι πρώτες 3 συναντήσεις πραγματοποιούνται με τους γονείς. Σε αυτές τις συναντήσεις εφαρμόζονται μορφές ψυχο-εκπαίδευσης με τους γονείς με στόχο να είναι σωστά ενημερωμένοι, να δρουν κατάλληλα και να είναι προετοιμασμένοι για τη σωστή και δυναμική υποστήριξη των παιδιών τους. Οι γονείς σε αυτές τις συναντήσεις θα επανδρωθούν με γνώσεις και τεχνικές, σε τομείς όπως η επιβράβευση και η αυτοπεποίθηση των παιδιών, στις τεχνικές ενεργητικής ακρόασης και θα ενημερωθούν για τα Βήματα και τους Στόχους του προγράμματος.
Στις επόμενες 5 συναντήσεις το πρόγραμμα ασχολείται απευθείας με την ομάδα των παιδιών. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος υπάρχει διαρκής καθοδήγηση και εποπτεία των εκπαιδευτικών από τις συντονίστριες του Ζω…γραφίζω. Τα παιδιά σε αυτές τις συναντήσεις θα μάθουν να αναπτύσσουν: Ευγνωμοσύνη, Γνωριμία με τον εαυτό μου, Αλληλοβοήθεια, Ειλικρίνεια, Ευγένεια και Συνεργασία, Ανάπτυξη στόχων, Απλότητα.
Οι πρώτες 3 συναντήσεις πραγματοποιούνται με τους γονείς. Σε αυτές τις συναντήσεις εφαρμόζονται μορφές ψυχο-εκπαίδευσης με τους γονείς με στόχο να είναι σωστά ενημερωμένοι, να δρουν κατάλληλα και να είναι προετοιμασμένοι για τη σωστή και δυναμική υποστήριξη των παιδιών τους. Οι γονείς σε αυτές τις συναντήσεις θα επανδρωθούν με γνώσεις και τεχνικές, σε τομείς όπως η επιβράβευση και η αυτοπεποίθηση των παιδιών, στις τεχνικές ενεργητικής ακρόασης και θα ενημερωθούν για τα Βήματα και τους Στόχους του προγράμματος.
Στις επόμενες 5 συναντήσεις το πρόγραμμα ασχολείται απευθείας με την ομάδα των παιδιών. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος υπάρχει διαρκής καθοδήγηση και εποπτεία των εκπαιδευτικών από τις συντονίστριες του Ζω…γραφίζω. Τα παιδιά σε αυτές τις συναντήσεις θα μάθουν να αναπτύσσουν: Ευγνωμοσύνη, Γνωριμία με τον εαυτό μου, Αλληλοβοήθεια, Ειλικρίνεια, Ευγένεια και Συνεργασία, Ανάπτυξη στόχων, Απλότητα.
0
ΖΩ... γραφίζω
0
ΓΟΝΕΙΣ
0
ΠΑΙΔΙΑ
0
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ
0
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ
Το ΖΩ…γραφίζω school και highschool απευθύνεται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου προωθούνται στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς οι βασικές αρχές και αξίες του προγράμματος ΖΩ…γραφίζω, λαμβάνοντας υπόψη το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα.
Στόχος αυτών των παρεμβάσεων μέσα από ομιλίες και ομαδικές συναντήσεις είναι η πρακτική εκπαίδευση, σε βασικές αρχές επικοινωνίας, στην προώθηση ιδεών, που μπορούν να εμπλουτίσουν τη μαθησιακή διαδικασία, να ανοίξουν παράθυρα στον κόσμο των παιδιών και των εφήβων, συνεισφέροντας σε ένα θετικό τρόπο σκέψης.
Οι αξίες που ευελπιστεί να προωθήσει το ΖΩ…γραφίζω στα σχολεία μας είναι αυτές της ευγνωμοσύνης, της ειλικρίνειας, της αλληλοβοήθειας, της αναγνώρισης και διαχείρισης των συναισθημάτων, της αυτοεκτίμησης και της επικέντρωσης στον στόχο.
Εμπειρίες Γονέων
Οι Γονείς μας περιγράφουν την εμπειρία τους και τις γνώσεις που απέκτησαν στο Θεραπευτικό Πρόγραμμα Ψυχοεκπαίδευσης
Βιογραφικό κα. Γιαννουτάκης Ιωάννας (Λογοθεραπεύτρια MSc)
Η κα. Γιαννουτάκη Ιωάννα (Λογοθεραπεύτρια MSc) αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας του Α.Τ.Ε.Ι. Ηπείρου το 2008 στα Ιωάννινα. Έκτοτε, εργάστηκε σε κέντρα λογοθεραπείας στο Βόλο, δίπλα σε καταξιωμένους θεραπευτές λόγου, επικοινωνίας και μαθησιακής υποστήριξης.
Το 2011 δημιούργησε το «ΣΧΗΜΑ ΛΟΓΟΥ», το Πρώτο κέντρο λόγου και μάθησης στην πόλη της Φλώρινας. Το κέντρο λόγου πλαισιώνεται από άρτια εκπαιδευμένη διεπιστημονική ομάδα με πληθώρα εξειδικεύσεων.
Το 2019 ολοκλήρωσε το επιμορφωτικό 10μηνο πρόγραμμα ειδικής αγωγής του πανεπιστημίου Αιγαίου (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ).
Το 2020 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Επιστήμες της αγωγής: Δημόσιες χρήσεις της ιστορίας και της τοπικής ιστορίας».
Το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, εκπαιδεύεται στο ετήσιο πρόγραμμα Διαταραχής Ακουστικής Επεξεργασίας της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ.
Λαμβάνει μέρος σε πολλά συνέδρια και σεμινάρια λογοθεραπείας, ειδικής αγωγής, μαθησιακών δυσκολιών και εναλλακτικών μεθόδων επικοινωνίας. Έχει εξειδίκευση σε πολλές θεραπευτικές μεθόδους. Ενδεικτικά: PECS (I, II), APPLIED BEHAVIOUR ANALYSIS (ABA), PADOVAN(I,II,ΙΙΙ,ΙV), FEEDING THERAPY, TEACCH, SOCIAL STORIES and COMIC STRIPS, MAKATON, LIDCOMBE PROGRAM OF EARLY STUTTERING, Πιστοποίηση του συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille.
Εκπαιδεύεται σε προγράμματα που βασίζονται στην βραχεία θεραπεία με εστίαση στη λύση, στην θεραπεία αλληλεπίδρασης γονέα παιδιού. Ενδεικτικά: ΠΕξΣΕ (Πρόγραμμα εξέλιξης σχέσεων επικοινωνίας), ΛΕΞΙΠΟΝΤΙΚΑΣ επίπεδο 1&2 (Τραυλισμός παιδιών σχολικής ηλικίας).
Στα πλαίσια εποπτειών εκπαιδεύει θεραπευτές λόγου και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Έχει συνεχή συνεργασία με εκπαιδευτικούς σε παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία με σκοπό την ομαλή προσαρμογή και ενσωμάτωση παιδιών με ακαδημαϊκές και επικοινωνιακές δυσκολίες.
Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών - Λογοθεραπευτών.
Σε συνεργασία με την κα. Παπακυριακού Μαρία (Ψυχολόγος MSc) έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει το πρόγραμμα ψυχοεκπαίδευσης ΖΩ…γραφίζω για παιδιά και οικογένειες.